25 februari 2018

Söndagen den 25:e

Med Stockholmskt mått mätt: Kallt. Minus tio. Och nu på morgonen ute en sväng, rask promenad, efter OS-tremilen. Kom i samspråk med en för mig okänd människa. Tydligen blev någon stoppad av snuten här i natt. Snacket i gång. På väg hem till porten möter jag en kopplad best som visar tänderna, med fradga i mungipan. Jag vänder hastigt bort min blick. Och apropå tremilen, norskan visar att gammal är äldst, defilerar i mål. Sverige tar ännu en medalj av ädlaste valör, i damernas curling.

Three Billboards Outside Ebbing. Missouri. Jag försöker säga det igen: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Hur svårt kan det vara? Skall i väg och kolla in filmen lite senare i dag och då vill jag att titeln sitter!

I lurarna. Listan. Utbudet är kopiöst och varierar mellan varven. Här den senaste uppdateringen:

Shake it OFF - Tim Akers & the Smoking Section
Your House is Burnin' - Janiva Magness
Inner City Blues - Molly Johnson
Keep It Tight - The Haggis Horns
Tush - ZZ Top
Candy Coated Lover - Bootsy Collins, Kali Uschi
Different When It Comes To You - Bruce Cockburn
Night Ride Home - Joni Mitchell
There's No Other Me - Jeff Beck feat. Joss Stone
The Changes - Buddy Miles
Anti Love Song - Shakura S'Aida
Beef Grinder - Lexsoul Dancemachine
Black Dice - Mongo Santamaria
And So It Goes - Sara Gazarek
Morning Sun - Melody Gardot
I can't Stop the Feeling - The Haggis Horns
Kingsize Jones - Eric Burdon
Get Up - Israel & New Breed
Lähme Söidamme - Smilers
Real Funk - Billy Cobham, Buddy Miles, Frank Gambale
Disconnected - China Moss
Death Of A Train - Daniel Lanois
Got To Give Up - Brian Culbertson
A Love That Will Last - Renee Olstead
Narcissus Soaking Wet - Chris Robinson Brotherhood
Sunset at the Veranda - Henrik Janson

Inga kommentarer: