10 september 2017

En helg i september

Varje människa är som en huvudpersonen i en bok. Alla har sin egen historia och det går inte att säga något om en människa utan att ha läst hela boken.

"Så sant som det är sagt", sa jag och rodnade inför min klichéartade kommentar. "Det är sen gammalt", fortsatte jag och försökte gnida bort tuggummirester ur ansiktet.

Ett varmt bad sedan. En utsökt middag. 1-1 på Tele 2. Leeds går på i ullstrumpor. Finlands äventyr i Basket-EM tog slut i går. Italien alldeles för snabbt och pricksäkert.

Så. Nere vid dammen vid Långbro. Stirrar ut över den orörliga vattenytan. En vindil plötsligt, från ingenstans. Skinnet på mina armar knottrar sig. Men, det är lugnt och fridfullt. Mörka skepnader skymtar otydligt långt borta

Nej. Jag har inte lyssnat på ett enda sommarprat 2017 än och inte har jag heller lyckats med konststycket att ratta in TV4:s dramathrillerserie "Farang". Har jag missat något? Östlunds The Square däremot, se den!

Jaja. Alla har sina egenheter. Kollar aktivitetsbandet (stressbandet om ni frågar mig). Bränt 2 766 kalorier idag. Godkänt. Jag är som ett barn med åkband.  Snart tar jag god natt och går till sängs. Rem-sömn, typ.

Inga kommentarer: