6 juni 2017

6 juni

Försöker vakna. Efter många om och men får jag upp ögonen, kan inte riktigt orientera mig. Jag är kvar i drömmens land, där jag spatserar på soliga gator och där fred råder mellan människor.
 
Sedan. Över en kopp stärkande svart kaffe reflekterar jag över Mannerheimgatan i Helsingfors: Den är ju oändligt lång den. Ja, det blev vi/jag varse om i helgen. Sveavägen här är ju bara en gäspning i jämförelse. Ack, ja.
 
I nästa tankebana svävar jag ut i Ranelids värld. Om än omöjligt men jag försöker rangordna hans - metaforernas mästare - bästa citat. Vänder ut och in men fastnar för: Det största miraklet är att du inte existerade innan du föddes. Som sagt, finns fler.
 
Sveriges Nationaldag. Givetvis beger vi oss i samlad tropp till Solbergas nya IP. Där kan vi utmana Tomas Lundman, världsmästaren i bolljonglering, och mycket annat. Det är inte varje dag Solberga får besök av en mästare. Korv med bröd. Speed-shot! Men, först plugg och svenska meatballs. Waters i högtalaren.

Inga kommentarer: