5 mars 2017

Söndagsmorgon

Inget märkvärdigt alls. Jag ligger förankrad vid min vanliga plats i soffan med en mugg kaffe i ena handen och fjärrkontrollen i den andra medan jag håglöst zappar mellan kanalerna. Vi snackar multitasking. Funderar på en selfie men skrinlägger planerna.
 
* * *

Hur svårt kan det vara? Ja, jag vet. Jag kryper till korset. Katten också. Jag erkänner. Det var jag som inte fällde ner toalettringen efter mig. Okay?
 
* *

Räcker upp handen. Fler bibliotek till folket. Satsningen på meröppet på Telefonplans bibliotek har varit en hit, läser jag i tidningen Liljeholmen/Älvsjö. Genom att visa legitimation och skriva på ett avtal får man tillgång till biblioteket mellan klockan åtta och nio på kvällen. Och vid Telefonplans bibliotek har det gett utlåningen rejäl fart tydligen. Sedan 2014 har utlåningen ökat med 56 procent!

*
 
Netflix. Filmerna The Impossible (2012), The Invitation (2015) och Devils Knot (2013) till handlingarna. Även Oscarsvinnaren Moonlight (Best film) är avklarad - bättre än jag vågat hoppas på.

Inga kommentarer: