4 december 2016

Kors och tvärs

Snabbstrosade i förra veckan runt på Fotografiska och tyckte mycket om det. Jag uppehöll mig främst bland Corbijns ikoniska dokumentationer, i utställningen 1-2-3-4,  av några världens främsta musiker. Hans bilder av de musikaliska giganter ger musiken en extra dimension. Utan tvekan.

Tyvärr, som sagt, hade jag ont om tid vilket medförde att jag hastade mig igenom de klassiska fotografierna. Det som slog mig var att Earth, Wind & Fires forne sångare, frontfiguren och grundaren Maurice White  fanns med i den digra fotoskörden. Överraskande, faktiskt! Jag har ju genom åren lyssnat mycket på R&B- och funkbandet, bildat i Chicago 1969. Kul. För övrigt sista dagen i dag med Corbijns fotografier. Fotografiska stänger dock inte! 


Nu till något helt annat fast ändå inte. Vi kör med lite andlig spis så här på 2:a advent. Fotot, plattan, här föreställer duon Curt &Roland. Från nådens år 1982. Här kan du höra deras version av Lucille. Visst, den finns tillgänglig på Spotify.


Och i vanlig ordning synar jag Championship-tabellen. Leeds tog en fin skalp på sin hemmaarena igår. 2-0 mot Aston Villa. Fyra!

Inga kommentarer: