9 december 2016

Jullåtar kommer krypande

Mary's Boy Child (Boney M). Mer jul (Adolphson&Falk). En helt ny jul (Amy Diamond). Happy Xmas - War is over (John Lennon). Fairytale of New York (MacGovan/MacColl). Driving Home for Christmas (Chris Rea). Feliz Navidad (Jose Feliciano). Tänk va tomten liknar pappa (Lasse Stefanz). All I Want for Christmas is You (Mariah Carey). Santa's drunk (Fathead).


Ni hittar säkerligen er julfavorit bland ovanrapade låtar. Vad vet jag? Själv är jag ganska ljummen när det gäller musik av nämnda genre. Om jag mot förmodan skulle få välja en blir det eventuellt John Lennons men jag är inte helt övertygad. Dock, Johann Sebastian Bach's Air fungerar i alla väder. Elvis likaså.


"Borta bra men Betlehem". Nedan har vi också en julig platta men den har jag inte lyssnat på alldeles för mycket.



Inga kommentarer: