18 december 2016

4:de advent

Fjärde advent. Uppe med tuppen. Hade för avsikt att skriva en jullåt men ändrade mina planer, tog på mig hörlurarna istället för att minska stressen och förbättra hälsan. Mozart. Finns studier som påvisar att lugn musik sänker halten av stresshormonet kortisol. Bra musik frigör också lyckohormonet endorfin som höjer din fysiska förmåga och gör dig lycklig.
 
Såg andra halvleken av Leeds-Brentford. Medioker tillställning. Inget skönspel, mer kamp på tapeten. Leeds lagkapten Bartley visade vägen och knoppade in segerresultatet 1-0 alldeles i slutet av matchen (86:e minuten). I ren och spontan glädje utförde jag själv en målgest à la Brolin. Leeds fortsätter att haka på där i toppen. Julefrid.
 
Plötsligt är den så på, den där Izvetzia-turneringen (Channel one) i ishockey. Tre Kronor har redan säkrat segern i turneringen och det redan innan sista matchen mot Tjeckien. För egen del bryr jag mig inte nämnvärt. Såg några bildsekvenser av matchen mellan de blågule och blåvite igår. Grönborgs mannar vann med 4-2. Själv är jag en inbiten innebandy-fantast till stor del beroende på VM-guldet senast.
 
Av ren nyfikenhet försökte jag mig på ett avsnitt av både Jävla klåpare (femman) och storsatsningen Syrrorna (TV4) men jag gick icke i gång överhuvudtaget. Det skall mycket till innan jag fastnar. Klarade bara av några minuter, sedan stängde jag ner. That's it. Tack för mig.

Inga kommentarer: