28 juli 2016

Beyoncé på Friends


Whoa. Världens håll-i-gång på Friends Arena i tisdags. Och som ni alla vet gästades Stockholm av världsstjärnan Queen B d v s Beyoncé. 55 000 pers. The Formation World Tour 2016.


Jag hade förmånen att få närvara på denna grandiosa fest tillsammans med min underbara dotter som fortfarande har svårigheter att komma ner på jorden. Själv har jag väl lite problem att lika mig vid den här musikstilen, spisar ju helst mina gamla uråldriga Santanaplattor men visst...en magnifik tillställning. En visuell upplevelse utan dess like. Ljudet på arenan däremot lämnar mycket att önska. "Du är gubbe, du fattar inte hur stor hon är?", hörs en retfull stämma när jag plockar ur mina öronproppar och vi är på väg hem i kaoset. Med det omtalade facit, stort att ha varit där, allt enligt min dotter.

Inga kommentarer: