7 februari 2016

Så det kan gå

Vad hände? Finland vinner över Sverige i semin. Kan det vara sant? Tydligen. Finland spelar i FINAL! Nu såg jag inte semin. På Hovet istället, med en kompis som jag inte träffat på 30 år. DIF-HV71. Jönköpingslaget inledde piggt men allteftersom matchen led tog hemmalaget över och vann rättvist till slut, efter straffar. Närmare 8000 betalande. Karalahti på banan. Gjorde inget större väsen av sig.

För att återvända till bandyn. Jag hade, i min tanke, lekt lite med att, om nu Finland, mot förmodan, besegrar Sverige, skall jag springa naken genom Solberga, göra propellern vid Klacktorget, men jag tog mitt förnuft till fånga. Det är bara sport, sa jag till mig själv igår kväll.

"Det här är ett underbetyg till Sverige, på alla håll och kanter. I modern tid är det svårt att jämföra den här förlusten med någonting annat", sa SVT:s bandyexpert Jonas Holgersson direkt efter den svidande chockförlusten.

Inga kommentarer: