28 november 2015

Zak Tell

Jag mötte Lassie, typ. Kusligt och märkligt minst sagt. Innan jag gick in i affären i Västberga, det här hände bara för några timmar sedan, stängde jag av Spotten och albumet Flow, med Fläskkvartetten, ett album som jag rankar väldigt högt i mina öron. Hann inte många meter där inne förrän jag fick syn på en för mig välbekant herreman. Och visst, jag fick det bekräftat för mig, frågade honom nämligen, "visst är det Zak Tell i egen hög person?". Positivt svar.

"Haha, den där har ju många år på nacken den, men visst är den fruktansvärt bra fortfarande, inte bara för att jag är med på den", svarade han glatt och lite chockad.

Zak Tell är sångare och frontfiguren i rapmetallbandet Clawfinger. Bandet beslöt dock att lägga ner i sin verksamhet sommaren 2013.

PS! Tell rappar på låten Possessed på Flow från 1993.

Inga kommentarer: