20 september 2015

Tandpetare

I går. Efter en lunch som intogs på McDonalds i Söderort fortsatte jag färden och styrde kompassen riktning Östermalm.Således, klev av där med en smygande irritation över att matrester hade fastnat i övervåningen, jag har en ficka där. Helt sonika traskade jag småsvettig in på restaurang på Birger Jarlsgatan för att förhoppningsvis erhålla lindring för min uppkomna belägenhet. Jag frågade stressig personal om det möjligtvis fanns en chans att jag kunde låna en tandpetare. Och det visade sig inte vara några som helst problem.

-"Ni får tillbaka den alldeles strax"

Personalen i fråga, en kvinna i medelåldern, tittade förskräckt på mig, som om jag hade släpats in med katten.

-"Nej, nej, du kan gärna behålla den!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lev som du lär Tommy, du lärde mig att när man använt tandpetaren så stoppar man tillbaka den i plasten och lägger den där man tog den!! :) /Biffen

Tommy sa...

Haha, du. Var sak/varsak på sin plats. Ha det!