18 augusti 2015

Feber

Det glömde jag berätta men nu kryper jag fram till korset och blottar min strupe. Jo, senast vi åkte Finlandsfärja hade jag, inför resan, i ett svagt ögonblick, lovat (det kommer jag i och för sig inte ihåg) de övriga i familjen  att i en dimmig karaokebar framföra AC/DC:s låt "Thunderstruck" (från albumet The Razor's Edge, 1990).

Nån timma innan "föreställningen" skulle dra i gång kände jag mig plötsligt febrig, febern steg väl uppemot en 37.1, och ont i halsen hade jag. Nej, jag kände mig inte alls kry för att stiga upp där med micken i högsta hugg.

Det bidde således inget av framförandet. Nå, det går fler tåg eller snarare båtar i det här fallet. Kanske.

2 kommentarer:

lassepostis sa...

Inget kul med stage fright Tommy.Helt övertygad om att det hade gått bättre om du valt TNT.

Tommy sa...

Nästa gång kör jag TNT. Helt klart:-)