30 juli 2015

Torsdagens utsvävningar

O ve!Knappt 16 grader ute. Skyfall i vanlig ordning men nu uppehåll. Molnen ser dock fortfarande hotfulla ut men jag bryr mig inte nämnvärt. Småleende låter jag allt passera.


Ja. Temperaturen och atmosfären är laddad som före ett oväder. Det klär mig att skriva så. Shortsen är på som ingenting hade hänt. Crocs'n roll. Solsken i blick. Varför ligger ni här på golvet? Vi är matta.


Och ändå. Och återigen. Snart dags att krypa upp i soffan. Timglaset är vänt. Sanden har börjat rinna genom den fina midjan. Skådeplats: Stadion. Diamond League. Bauhaus-galan. Det vankas toppfriidrott. Med största uppmärksamhet skall jag följa med i de aktivas handlingar.


Ser framemot damernas stav, herrarnas 800 meter och damernas 100 meter. Sistnämnda höjdpunkt avslutar galan. Hoppas atleterna kan utföra häxkonster så att vi alla kan få valuta för stålarna. Kanske kan Andreas Almgren (med ett klokt och vägvinnande steg)) radera det svenska rekordet på 800 meter som lyder på 1.45.45, satt av Rizak Dirshe för 12 år sedan.


Är några finska färger med på anrika Olympiastadion? Inte en susning. Knappast. Får kolla startlistorna. Med en uppgiven gest ser jag att herrliga spjutet raderats från programmet. Arrangörer: skäms. Känner mig kränkt.

Inga kommentarer: