30 juli 2014

Brödratrio


Freejazz. A collective improvisation. På allmän begäran slänger jag in den här bilden. Jag ger efter för påtryckningar. Det är late sixties och jag och mina två bröder spelar och trudeluttar hos mormor och morfar i Nykarleby. Tyvärr kan jag icke uppbringa ljudfil från detta specifika tillfälle.

Dock, håll med om att våra stillbildande Leningrad Cowboys-frisyrer är häftiga. Om det blir någon återförening återstår att se, det står skrivet i stjärnorna. Det beror på håret! Och inte visste jag att jag redan då kunde bemästra vuvzela på ett alldeles lysande sätt. Vi var före vår tid.

2 kommentarer:

kicki sa...

Får hoppas du lagt vuvuzelan åt sidan vid det här laget, för maken till oväsen som en sådan frambringar har man inte hört. Hela VM i Sydafrika blev förstört, då man inte kunde höra kommentatorerna.

Tommy sa...

:-) Lugn. Bara lugn. Kan icke hittade den.....