15 juni 2014

Favelan



Igår höll jag upp en dörr för bakomvarande individ som hade händerna fulla med kassar. Kändes bra. Tog också en sväng till Trekanten. Där satt en man på en bänk med huvudet mellan knäna i spyställning. Kändes inte bra. Annars är det mycket ögon, blänkande sådana. Som i feberglans. Brinnande. Fanatiska. Och vart man än vänder sig i världen dyker det alltid upp joggare i ögonvrån. Hur orkar de?

För övrigt tycker jag det är härligt att Parkteatern är tillbaka på Åsen. Där har jag bland annat sett Lasse Lönndahl live en gång! Nu kör de Cyrano de Bergerac, Tyvärr hinner jag icke dit ikväll, startar 19.00. Det vankas restaurangbesök tydligen med en runda bangolf dessförinnan.

Annars är sömnen en bristvara här ute på favelan. Självförvållat. Håven är inte ute. Kul att se att Hamrén och Nannskog är vänner igen. Det har ju varit lite frostigt dem emellan under lång tid. Nu möttes deras blickar i pausvilan, i VM-studion, mellan Uruguay-Costa Rica. Härligt. Hamrén levererade; "Costa Rica är före steget", och Nannskog garvade i vanlig ordning läppen av sig. Stor show.

2 kommentarer:

kicki sa...

Nja, vet nu inte vad Hamrén tillför som expertkommentator direkt. Hasse Backe i fyran är betydligt bättre. Synd bara att det blir så lite tid för mellansnacket där på grund av reklamen.

Tommy sa...

Så sant! Det är dit jag vill komma. Backe är lite av en personlig favorit faktiskt. Påläst och kunnig.