9 april 2014

Sunesson


En liten anekdot bara ur det verkliga livet så här i ett aprilväder som för närvarade lämnar mycket i övrigt att önska. Man kan säga att det här som nu följer är ett urklipp ur en vardagsserie som jag inte kan låta bli att berätta om.

För drygt en månad sedan, innan mitt besök hos optikern, smet jag in på ett kebabställe på Hornsgatan för att där inta lunch. Bäst som jag satt där och glufsade i mig fick jag syn på en för mig en bekant fotbollsspelare. Till en början kunde jag inte riktigt placera honom men efter avslutad måltid och febril hjärnverksamhet gick jag helt sonika fram till personen för att stilla min nyfikenhet och frågade:

-"Ursäkta, men vissst är det Thomas Sunesson?"




Och mycket riktigt. Jag hade rätt. Fick mig sålunda en lite pratstund med det fd fotbollsproffset. Sunesson, med 12 landskamper (6), berättade för mig att en allvarlig knäskada 1992 satte stop för fortsatta fotbollsbravader på gröna ängar.Han blev eld och lågor när jag berättade att jag är uppvuxen i fotbollens u-land Finland. Med inlevelse tuggade han om sin tid i Malmö FF där han var lagkamrat med bl a den finländske stormålvakten Pertti Alaja!

Senare, vid middagsbordet hemmavid, fälldes kommentaren:

-"Ruskigt att du skall känna igen alla. Pinsamt".

Det om detta. Simma lugnt.

3 kommentarer:

kicki sa...

Du gjorde säkert honom glad, också. Inte att förringa.

Tommy sa...

Jo, Han blev lite glad ändå, ja, att jag identifierade honom!!

Tommy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.