1 februari 2013

Kebab med långa öron

Avnjöt en kebab i bröd häromdagen. Lunch. I allsköns ro. Vid bordet bakom mig satt en kvinna och en man och samtalade över varsin kebabtallrik med pommes frites. Inte mer med det. En helt vanlig dag helt enkelt. Magar mättas och ämnen avhandlas.
Plötsligt spänns mina öron och jag får ta del av följande:

-"Jo, du Martin, jag brukar aldrig gå bakom ryggen på folk men Ove är en fullkomlig skitstövel. Han lyssnar aldrig på vad jag säger. En misslyckad självupptagen idiot, det är va han är. Jag har även hört att han skulle vara otrogen mot sin fru, han hade visst varit på nån Tallin-kryssning förra veckan och då vet man ju vad som kan hända!"
-"Va, är det sant Kerstin. Jag har aldrig tänkt på det där men när du säger det så. Ja, han verkar vara falsk, ingen man litar på direkt. Har också hört det där om att han byter kvinnor mest hela tiden, hehe. Där ser man! Då är det sant alltså och inte bara ett rykte. Ja, jag säger då det, hahaha. Vi hoppar kaffet, va".

Inga kommentarer: