4 februari 2013

Dancehall, böcker och bandy

Trummor, basgångar och ska. Reggae, dancehall och dub. Icebug. Svårt bestämma mig, kanske blir det en blues till sist. Putsar och ändrar lite i texten. Fläskar på, fabulerar. Skjuter in verb och filar vidare. Känns inte bra. Ingen bra rytm. Det blir inte bra det här, säger jag uppgivet till mig själv.
Avstickare in på Facebook. Massa reklam och företag. Orkar inte. Spårar snabbt  in på Instagram. Bättre. Komprimerat. Trevligare.

Rena sjukstugan. Febertopp. Frossa. Blir bättre.  På tal om företag. Här skulle jag helt klart kunna kasta in ordvitsar angående Telia Soneras förehavanden men jag skippar den biten. Tack och lov! För er, ja. Rodnar lätt. Kompetent ledning. Ja. Värdegrunden kan man ha synpunkter på, ja. Etik och moral inom business. Svår kombination. Ny vd skall rekryteras. "Ährling"?
Läser i Herta Müllers fantastiska Idag hade jag helst inte velat träffa mig själv om varför italienarna alltid har fickkammar på sig. Där ser man.

Radiolyssnade på bandy-finalen igår. Sidekicken och legenden Claesson hade inte mycket till övers för publiken där på Vänerborgs Arena. Ja, vad sa han, egentligen? Någonting i stil med att, "det är lika tyst här som hemma i köket".
Och vad höll Kuusela på med? Finske domaren, alltså. Svenskarna kom inte upp i normal speed och det var på grund av att den måttligt populäre domaren stod i vägen överallt. Spelglade Mossberg fick inte till spelet efter  knocken med orörlige Kuusela. I semin blev ju Hans Andersson misshandlad av en annan lobotomerad finne. Nej, Andersson spelade inte finalen. Finnjävlar! Hellmyrs sökte formen under hela turneringen utan att dock lyckas med att hitta den. Problem med magen, sägs det. Skit också.

Inga kommentarer: