18 augusti 2012

Gala


Trist DN-gala. Inte mycket som var bra. Bänkarna gapade tomma. Publikmagneterna Bolt och Isinbayeva saknades. Inga svenskar som är i toppslag. Sömnigt på flera håll och kanter. Knappt en vecka sedan OS avslutades. Blir för mycket av det goda. Baksmällan sitter fortfarande i.

SVTKarlsson skriver på twitter: Ingen kan svara på en fråga lika länge som Emma Green Tregaro.
Och. Vi är olika. Vissa säger inget överhuvudtaget, andra igen så snacksaliga att man bryter för reklam. Aldrig bra. Jag säger som jag alltid brukar säga, jag säger ingenting, så har jag ingenting sagt, sagt ur ingenting, så att säga. Om man säger, det kan man säga. Inte! Så säg.

Pitkämäki etta. Ingen speciell finsk glädje. Finnen prickade helt enkelt in storformen en vecka för sent. Finnkampen nästa....där Holm eventuellt gör comeback. Sunneborn skall ju också vara med kan jag tänka mig. Blir kul. Eller inte. Välj själv.

Märkligt av en kulstötare (Cantwell) som under flera år stött långt över 22 meter (pers. 22.54) knappt orkar över 20 i dagens läge. Nåja, 20.58 men ändå. Skadeproblem eller bara ur slag? Han var inte på tårna i London heller.
Största bottennappet: längdhopperskan Reese, slutade nia på mediokra 6,23 och inte ens fick hoppa de tre sista hoppen. Vi snackar baktungt. Var är du, Erica Johansson?

Inga kommentarer: