4 juli 2012

Ville


Brände mig i solen igår. Straff. "Sitter inne" idag. Att jag aldrig lär mig. Jag har inga pigment att skryta med men ändå skall jag pressa och glassa i Årstadal och tro att jag är en stekare av värsta sorten. Fånigt.

Ny finne på ingång till ES och Färjestad.. Rundqvist & co får allt ta och sticka ner till Willys för att inhandla mer kaffe till stugan. Ville vill också fika.
Den hårtskjutande backen Ville Lajunen, 24, har under det senaste halvåret lirat i Metallurg Magnitorsk. Ville fann dock inte sig tillrätta i Ryssland. Ett mer eller mindre misslyckat äventyr, 15 matcher och en ynka poäng från hans sida.
Nu hoppas staben i Karlstad att han skall blomma ut till en ledande powerplayback. Kontraktet är på ett år. Färjestad kommer väl förberedda till ES 2012/2013. Bäva.

Inga kommentarer: