9 juni 2012

Små och stora problem

Människor i allmänhet och jag i synnerhet har lätt för att klaga på allt och alla. De mest triviala grejerna blir till elefanter. Vi här på jorden vandrande trälar är betydligt sämre på att plocka ut russinen ur kakan. Gnällfällan är farlig. Skärpning!

Häromdagen ondgjorde jag mig över Wordfeud. Jag är trött på spelet. "Plockar bort appen då, din idiot!" blev jag serverad till svar. Tänkte inte på det. Först måste jag dock spela klart alla sex matcher som står på tapeten så att säga. Å andra sidan slutar nästa alla matcher uppåt väggarna.
Förresten, är det riktigt att man säger "plocka bort en app"?

Igår åkte jag pendel och vi blev förstås stående mellan Stuvsta och Huddinge, i ca fem minuter. Inget farligt. Vi är vana, vi resenärer. "En av bromsarna har blivit varma och därför står vi still en stund" meddelades det i högtalarna. Resenär mittemot frågade mig: "What's the problem?". Replikerade snabbt:  "It's something wrong with the broms, they are hot right now but' about few minutes they are called!"

På onsdagen skrev han nytt kontrakt med nedflyttade Villareal, dagen efter avled han av hjärtattack. Ett liv kantat av tragedier. Läs.

Inga kommentarer: