6 februari 2012

Kvasirap

Det värsta har lagt sig men igår var jag förkrossad över det finska bandylandslagets monumentala oduglighet. Att sluta fyra i en VM-turnering där tre nationer ingår är pinsamt dåligt! Generande. Nåväl. Livet går vidare. Det får räcka nu. Bandy-VM. Äh.
Sverige och Ryssland kan göra upp om VM-guldet i fortsättningen, dela på arrangörsskapet. Lika bra det. Vartannat år i Sverige  och vartannat i Ryssland. Perfekt.
Finland, Norge och Ungern kan utmana varandra i rinkbandy. Mys. Mazariner. Starköl. Långa bollar på Bengt.

Koforit tipsar. Skrapat lite på ytan bara, hoppat lite fram och tillbaka i boken. Jag läser lite som jag vill. Fredrik Strage är i mitt tycke en alldeles glimrande rockjournalist. STRAGETXT bereder mig stor underhållning och jag skrattar högt för mig själv, allt som oftast. T ex Afterski med E-type (sid 373, DN, 9 februari, 2003) är en alldeles lysande kavalkad från Vemdalens högfjällshotell.

Inga kommentarer: