26 november 2011

Dan innan före

Äter frukost i makligt tempo, ett par rostade och sedan det där obligatoriska svarta kaffet som ger andarna livskraft. Borde ringa ett par samtal men kanske jag messar istället. Jag får se.

Häller upp en kopp till och fångar upp det där friidrottsspåret som träffade mig som ett spjut i ryggen. I över 43 har han haft det nu, det svenska rekordet i diskus. 71.26. Smaka på det. Världens åttonde längsta kast någonsin. Från 1984. Oslagbart. Kommer aldrig att slås. Näver.



Finska rekordet ägs av den tidigare sydafrikanen Frantz Kruger, finsk medborgare sedan 2007, och lyder på 69.97. Samma där. Oslagbart. Om nu inte en Tomppuri a la Lalluka dyker upp....



◙ ◙


Spottar Robbie Robertson. Hans andra soloalbum "Storyville". Kom för 20 år sedan. En axelryckning för många musikkritiker. Albumet har inte heller nått några större försäljningssiffror. Själv kan jag inte slita mig från albumet. Måste alltid lyssna igenom hela albumet på en bräda annars känner jag mig inte hel! Sorgligt. Vackert. Smärtsamt.
Bästa spår: 5. Day Of Reckoning (Burnin' For You) 9. Resurrection

Hud

2 kommentarer:

Ailas sa...

Ja du, Malmö stadion... Ricky Bruch, stora ting. Vi vet varför och jag hoppas att inte sådana där rekord slås...
Kaffe här också, närmare bestämt precis nu. Just tänt ljus i mina fönster och önskar dig en fin första advent!

Tommy sa...

Vi hoppas lite till mans att rekorden står sig! Tack för titten, ailas.