28 oktober 2011

"Förlåt mig"-resa

"Min väg bort från hatet har varit lång". Läsvärt.

◙ ◙ ◙ ◙ ◙

Svennis i Leicester och McClaren i Nottingham, två före detta engelska landslagscoacher, har gjort sitt i sina lag. Fotboll är färskvara. Tabellen i The Championsship är för övrigt olidligt jämn. Vad Svennis anbelangar hittar han säkert nya uppdrag i Ryssland (!).

◙ ◙ ◙ ◙

Cirkus Mueller - en hängiven samlare av klassiska bilar. Saabbilar?

◙ ◙ ◙
Mycket finskt på hockeyfronten. Selänne förbi Sudden i alla tiders NHL-statistik, Lehtonen gör succé i Dallas, Kallio är het i Växjö, Jukka och Jesse levererar i Jönköping. Dynamitarden Niinimaa in i Kärpäts laguppställning? Lehterä poängtvåa i KHL-börsen. Mycket nu.

◙ ◙

Succén "Så mycket bättre" tillbaka i rutan. Skall bli lite intressant att höra Laleh tolka Ledins "En dag på stranden" eller varför inte "Sommaren är kort".


Ett säkert vintertecken. ES-bandyn fortsätter ikväll, tjyvstartade ju lite försiktigt i tisdags med Villa-Sandviken.

4 kommentarer:

josephzohn sa...

Apropå Saab .. i dagens DN:
"Kinas Saab är våran"!

Tommy sa...

Jo, jag läste det:)Missar aldrig Namn och Nytt. Näver.

josephzohn sa...

Det gör jag men nu har jag den gratis i en månad :::)

Tommy sa...

Gratis samma här:)