30 april 2011

Reklam-VM

Finland går in i hockey-VM idag med match mot Danmark. Ifjol blev det en svidande 1-4 förlust. Dansk skalle på Valborgsmässoafton 2011?! Ingenting är omöjligt. Jag hoppas dock att den uteblir, skallen alltså. Vi får se.

Jag håller Jalonens laguppställning i min hand och blir inte direkt upphetsad. Märkliga uttagningar på vissa fronter. Första formationen håller dock hög VM-klass; Aaltonen-M.Koivu-T.Ruutu. Upp till bevis. Sedan lyckönskar jag speedkulan Pihlström ett lyckat VM. Lite av en favoritspelare med sin fart och fläkt. Det har ju gått troll i Anttis - AnttiGoal - målskytte under en längre tid, alla fall i landslagsdressen. Hopefully dressed for success tiss tajm.

Danmark saknar bl a skicklige Regin i sin trupp. Ett stort avbräck förstås.
Mitt tips: 6-1.

GLADA VAPPEN!

2 kommentarer:

Ailas sa...

Oj, Hockey-VM alltså! Inget jag tycker engagerar i maj. Väldigt synd, men det är bara trötta spelare och ingen gnista. Det gör inget om Danmark vinner! ;)

Sv: Kundvagnar (eller rättare sagt folk!) kommer bort väldigt lätt på Gekås eller folk tar fel vagn och liknande. Därför är de numrerade och kan alltså efterlysas vid behov. Så det är sant. Däremot är det inte så att man "hittar" i butiken genom vagnen, vad jag vet. :)
Hyvää Vappua, med eller utan SIMA!

Tommy sa...

Håller med där om hocken. Försökt intala mig att låta bli det där spektaklet men likväl bänkar jag mig. Likadant varje år.

Tack för informationen. Måste besöka plejset, alla fall innan jag kastat in.