13 december 2010

Kvistar, granar och grenar

Ur högtalarna inne i blomsteraffären strömmar Spin Doctor's "Two Princes". Det är länge sedan, säger min fru. Ja, att jag satt min fot i en affär fylld av blommor och buketter!

* * *
Julgranar - en kvistig näringsgren.

* *
Som vi alla känner till brukar Finland kallas för "de tusen sjöars land". Det är att ta till underkant. Enligt undersökning från 2009 finns det 187 888 sjöar i Finland. Bra. Vi håller oss till fakta, tycker jag.
*
Klassisk fotbollsmatch väntar på anrika Old Trafford. Arsenal kommer på besök för möte med Manchester United. Ettan möter trean således. Förväntar mig högklassisk kamp. Fjolårets möten slutade med seger för United i båda matcherna. Jag tror och hoppas att Arsenal kan knipa en poäng ikväll. Kickoff om några minuter.

Inga kommentarer: