13 november 2010

Bänkad

Plötsligt står den bara där - bänken. Jag sätter mig ner en stund och begrundar vardagsserien som pågår. Löpsedlar. Historier sprider sig som löpeldar. Fyllefester. Överraskande överkörningar. Falsksång. Sommerlat. Den är skön att sitta på - bänken. Vad kostar den? Odlad, certifierad teak.

Motvilligt reser jag mig och går iväg. Fönstershopping. Smyger in på ett fik, in i värmen. Beställer en latte. Vad var det som hände? Egentligen. Facebookuppdatering av någon; jag e såå trött. Gå och lägg dig, då, tänker jag. Kanske jag ändå skall förhandsboka. Dumt stå där med svansen mellan bena. Talkin' about.

I öronen under senaste dagar:

Love The One You're With - Bonnie Bramlett
Mojo Hand - Lightning Hopkins
Slow Down - Keb'Mo
Please Say - Christel Alsos
Up In Smoke - Blackberry Smoke
Redemption Day - Johnny Cash
Don't Change Horses - Greg Koch
Learning How To Live - Lucinda Williams
Show Biz Kids - Rickie Lee Jones
Going Unconscious - Brian Eno
Ain't Misbehavin' - Sara Vaughan
Ass For Days - Little Feat
I Will Not Be Broken - Bonnie Raitt
They Call Me Big Mama - Big Mama Thornton
Spanish Eyes (Rot Ist Der Wein) - Heino

Inga kommentarer: