3 oktober 2010

Inledning och slut

Det svåra. Det svåra är att välja och att börja. Hitta en bra inledning. Visst, bara man kommer igång, så. Sedan går det nog nästan av sig självt. Nästan, i alla fall. Tror jag säkert. Begränsning är en nödvändighet eller kanske det bara är att ösa på med full sula? Inspiration. Transpiration. Koncentration. Djupa andetag. En promenad, kanske. Lite syre. Hjärnan skall med.

Som sagt var, en bra inledning som man känner för. Det kan vara en bra start. Å andra sidan kan jag börja lite som jag vill. Jo, jag får tänka vidare. Idag står det still. Jag får helt enkelt koka mig en rejäl portion gröt. Slänger biskvin.

Läser i tidning att Quentin Tarantino förlorat en av sina närmaste medarbetare. Sally Menke var hans högra hand från debuten med Reservoir Dogs. Sally Oscarsnominerades för Pulp fiction. 56-åriga Menke som klippt alla hans filmer avled under en promenad på onsdagen utanför Los Angeles.
Livets tråd är skör. Allting kan förändras på bråkdelen av en sekund.

Inga kommentarer: