5 juni 2010

VM-pyssel och annat

Pannan i djupa veck. VM-feber. Pyssel. Knep och knåp. Jobba och stå i. Lappsystem. Post-it. Väggen är belamrad. Grupperna. Åtta till antalet.Två från varje. Vidare. Svårt. Av hävd har jag aldrig varit någon bra tippare men man vet ju aldrig. Skam den som ger sig.

-"Måste du hålla på med det där nu?!". -"JAAA!".

Sydkorea eller Nigeria? Nya Zeeland är en slagpåse. Kamerun eller Danmark? Drogba skadad. Rio likaså. Är det dags för England nu?! Vinner Messi skytteligan? Brassarnas tur? Mycket att fundera på som sagt. Vrida och vända. Singla slant. Det här kommer att ta tid men jag räknar med att vara klar imorgon. Slänger in tipset både i geting- och plustidningen. Lika bra.
So far:

GRUPP A: Frankrike och Sydafrika
GRUPP B: Nigeria och Argentina
GRUPP C: England och USA
GRUPP D: Ghana och Tyskland
GRUPP E: Holland och Kamerun
GRUPP F: Italien och Paraguay
GRUPP G: Brasilien och Elfenbenskusten
GRUPP H: Spanien och Chile


Trevlig stämning på maran idag. Och min lillebror imponerar; 3.13.33. Eventuellt att jag klarar den tiden på hojen!


Två finska palindrom avslutningsvis:

solutomaattimittaamotulos,
saippuakuppinippukauppias

2 kommentarer:

Ailas sa...

Egentligen gillar jag inte alls fotboll och kommer garanterat inte att se en minut av matcherna under VM. Men, ändå bryr jag mig LITE...Så visst är jag lite konstig?

Italien har alltid varit mitt favoritlag (även när Sverige varit med)... Så hjärtat säger Italien, men hjärnan viskar: Spanien!

Tommy sa...

Du är inte alls konstig, ailas.

Hjärtat säger England (deras tur nu....) och hjärnan vrålar Brasilien.