18 maj 2010

Spela med huvudet under armen

VM:s sämsta match utspelades igår mellan Tjeckien och Lettland. Ingen tändning i avgörande kamp. Bedrövligt sömnpiller. Nervositet? Ändå sitter jag och tittar på skiten. Letterna vaknade till liv först i tredje men för sent. Tungt fall. Lettiske backen Rekis spelade med huvudet under armen men ändå ensvisades "koutsen" Snaroks med att lira honom mest hela tiden. Besynnerligt! Blir säkerligen en extra sup till tröst både för Rekis och Snaroks. Tjeckiske kaptenen Rolinek tillverkade alla fall två shorthanded vilket han är bäst på i hela VM. Han satte väl också ett mot Tre Kronor vill jag minnas.

Niskala är också en-under-armen- spelare som ger mig fler gråa hårstrå. Frölundabackens drällande vid egen blå gör mig vanvettig. Varför kan han inte bara spela på säkerhet?! Jag är även sned på att de finska backarna ofta drar ned på tempot genom att stå bakom eget mål i evigheter. Polsk riksdag. Snabba pass, tack. Finland är klara för kvarten. Bingo om det blir mer. Om ca en halvtimme gör Finland upp med livsfarliga Ryssland om gruppsegern. Nummelin vid sidan av på grund av skada.

Inga kommentarer: