13 mars 2010

von Rosens


Vasa IFK:s bolltrollare Lofti Liman (t.v.) kom ingen vart i seriefinalen i Kaskö - på Kvarnvikens Millground -men så var han också under specialbevakning av hemmalagets och Kikkens hårdföre Hannu Keski-Korhonen. Matchen spelades söndagen den16 juni 1985. Det är ett tag sedan således.

Den intetsägande "finalen" slutade annars 0-0 och skribenten Helge Nyström skrev att, "den gode Hannu bara var en hårsmån från den utvisning som han skulle varit förtjänt av". I bakgrunden ser du linjemannen och stormålvakten Ralf "Fimpen" Mangs. Rest in peace.

Idag tjuvstartar Allsvenskan 2010 med mötet Kalmar FF mot IFK Göteborg. 16.00. Kul. All snö är bortskottad och Änglarnas Kim Christensen har varit med och flyttat på målet en aning.

Josephzohn har redan gjort det. Nu gör jag det som ingen annan trodde var möjligt:

AIK
GÖTEBORG
ELFSBORG
MALMÖ FF
HELSINGBORG
ÖREBRO
KALMAR FF
HÄCKEN
TRELLEBORG
DJURGÅRDEN
GAIS
HALMSTAD
ÅTVIDABERG
BP
GEFLE
MJÄLLBY

4 kommentarer:

JenkkiBlogg sa...

Hette han inte Muhamed Limam?

Tommy sa...

Mycket möjligt. Jag blir lite osäker där. Själv var jag ju och såg den där matchen - livenä!!!! Loft kanske bara hans "artistnamn". Mene ja tiedä. Jag får kolla upp det där.

JenkkiBlogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JenkkiBlogg sa...

Han har ju varit juniortränare i VIFK vet jag. När jag gick i gymnasiet fanns det IFK:are som tränades av honom.