29 november 2009

Strandglosor




Expertkommentator Stig Strand är stabil och kunnig. Han flackar aldrig med blicken, släpper inte backen ur sikte. Han är alltid nere uppe i kommentatorshytten. Vid sin sida har han Björn Fagerlind.
Jag och min hustru kollade på sammandraget av damernas storslalom. Spännande. För en kort stund var det fyra italienskor i topp. Till slut vann tyskan Kathrin Hoelzl. Svenskan Maria PH körde in på finfin fjärde plats. Poutiainen däremot kunde inte göra sig rättvis ety ryggproblem sätter käppar i hjulet, 26:a och drygt fem sekunder efter täten! Helt rätt av henne att stå över dagens slalom.

Hur var det nu. då? Jo, jag tänkte ge er några kännspaka glosor signerade den sympatiske Stig Strand. Bra att känna till och de är som följer;

*bra skär * inte helt rena skär * bra tryck i skidorna * ett litet slag i port'n * mycket bättre ingång i flack'n * oroligt under skidorna * kom in med sladd * gå ner i linien långt bak på skidorna men håller ändå linien * få med sig fart'n in i flack'n * det finns en chans här * håller positionen fint * håller linien * går in i brant'n * startar bra * vädret brukar spela roll

5 kommentarer:

josephzohn sa...

Missade tyvärr denna sändning, men jag ser den framför mig tack vare dina glosor.
Sen att jag blev litta lurad är ju en annan femma, jag var inne på fel strand när jag läste rubriken :)))

Tommy sa...

Håll till godo vad beträffar glosor.
Javisst! Sommardag på stranden med sandaler av plast. Inte ett moln så långt ögat kan nå-

josephzohn sa...

Ja och så lite glosor som kan hjälpa en när det blir dags för strandraggning .. typ!!
Kommer dom??
Glosorna alltså???

Tommy sa...

Yepp! Om inte det blir grus i maskineriet!

josephzohn sa...

No grus, please!!