2 juli 2009

Hjärnmask

Lyssnade på Helena von Zweibergk - sommarpratare - för någon dag sedan. Helena talade om hur en musiklåt i det närmaste blir patologisk. Man får en låt på hjärnan, man älskar eller hatar den! Musiken har likt en tvestjärt underkuvat en del av hjärnan och tvingar den till en upprepad och autonom reaktion! Tvångsmässigt. Idag nynnar jag på en låt som jag vill dra ut ur skallen men den sitter där likt förbenat som frisören sa!! Omgivningen reagerar och ingen vill käka lunch med mig. Jag stampar på den. Jag står inte ut med den. En mask som har förirrat in sig i hjärnkontoret.
Nu skall jag spela den i sin helhet. En gång för alla. Neurologen Oliver Sacks menar att då kan man bli av med sin mask!
HÄR kommer den. Lyssna om du vågar!

4 kommentarer:

Markus Tnbrg Tennberg sa...

Den är vidrig, det är den!
http://www.youtube.com/watch?v=091H5bxsaps

Tommy sa...

Usch! Den är också helt avskyvärd.

Kent sa...

Tommy, så här en dag senare. Hur mår hjärnmasken? När du tror att den är borta så slår den till när du minst anar det. Den slår då till stenhårt, utan pardon. Rätt var det är så poppar signaturen till Hylands Hörna upp.

Jösses...

Tommy sa...

Gäller att hålla masken, Kent! Halva inne fortfarande men den är på väg ut. Svårt att bli av med sådant ofog. Tydligen. Hörbarligen.