23 juni 2009

Ribban ligger kvar

Nu raskt över till Christer Ulfbåges favoritgren inom friidrott. Den riksbekante sportjournalisten och kommentatorn jämför ju stavhoppets svindlande höjder men en god kulinarisk upplevelse på fashionabel restaurang med jubileumsmeny.

Apropå stavhopp, vid Europeiska lagmästerskapen i friidrott som nyligen gick av stapeln i Leiria (Portugal) hoppade fransmannen Renaud Lavillenie 601. Bara åtta hoppare i världen har tidigare hoppat 601 eller högre. En fransk höjdare med andra ord. Le respect and good vibrations.

Tillbaka till studion.


Ikväll avgörs Sveriges öde i U21-turneringen! Jag tippar 3-1 till de blågula!

10 kommentarer:

GeoTaifun sa...

Det var väl en fransman som hade rekordet innan den omöjlige Bubka?
Annars minns jag Kjell Isakssons världsrekord våren 1972. Då trodde man det skulle bli medalj i OS, men där blev det inget alls.

Tommy sa...

Ja, just det, ja. Jag har kollat upp detta; Thierry Vigneron.
Kjel Isaksson slog v-rekordet vid tre tillfällen 1972.

Clas sa...

Ere Borats lillbrossa han där på ribban ?

Tommy sa...

Huvet på spiken!! Jere Borat:)

josephzohn sa...

Tippade du verkligen 3-1??
Då tippade du ju rätt!!
Vad blir det mot England??
Brasilien vs. Sydafrika??
Värnamo - Östers IF!

Tommy sa...

Ja, se det skall jag sannerligen tala om för dig, J;

Sverige-England 2-1
Brasilien-Sydafrika 4-2
Värnamo- Östers IF 0-1

Tack för kaffet!

josephzohn sa...

Fan då leder ju du tippeligan :)
Kul för dig, och sen är det ju bara att hoppas att du tippar rätt även i kvällens matcher, samt U21-semin!!

Tommy sa...

JAG är usel på TIPS!! Jag lägger av.

josephzohn sa...

Ja ett av tre är helt enkelt för dåligt!!
Byt karriär!!

Tommy sa...

På heder och samvete. Jag lovar!