7 oktober 2008

Vändning

Räkna aldrig bort Liverpoo FCl! De gjorde det igen, laget svarade för en makalös vändning, denna gång mot Manchester City i förrgår, 0-2 förvandlades till 3-2 och stor matchhjälte Dirk Kuyt. Jag hoppas innerligt att Liverpool kan ge de två andra stora d v s Manchester United och Chelsea en match om ligatiteln, inte för att jag är ett *fan av "Pool" men det vore kul med variation i toppen. En annan makalös vändning av Liverpool skedde ju 2005 i CL-finalen mot Milan, 0-3 i paus och när matchen var slut och sista straffen slagen var Liverpool mästare. Fantastiskt! En av de bästa matcherna någonsin i mitt tycke.

Här följer ett knippe nordbor som spelat/spelar i Liverpool FC: strategen Jan Mölby( Dan, kom från Ajax)), kult- Glen Hysén (Sve), backen Stig-Inge Björnebye (Nor), Daniel Agger (Dan), John Aarne Riise (Nor), Sami Hyypiä (Gerrard tog ju över bindeln av Sami) och Jari Litmanen (2001-2002, där också!)
Förresten, kommer ni ihåg Bruce Grobbelaar?

*Leeds United

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Jag som är en vän av Liverpool håller helt med!
Jag kommer ihåg Bruce Grobbelaar!!

Tommy sa...

Ja, "Grobban" var en riktig spelevink mellan stolparna men glömde inte att göra når'a fantomräddningar då och då! Han tyckte om att ha skoj och det är ju kul! Lite Honken där.