31 augusti 2008

Satu i Orimattila

Dra på trissor! Hur kunde jag?! Jag blev så uppe i allt annat att jag glömde bort henne; Satu Mäkelä-Nummela. Hon sköt ju till sig OS-guld, i trapskytte. Finlands enda GULD. Hon vann med två duvor, samtidigt olympiskt rekord!! 38-åriga Satu är född i Piteå, Tidigare har Satu Mäkelä–Nummela som bäst vunnit brons i VM. Hon är utbildad förskolelärare och bor i Orimattila tillsammans med sin man och två barn. -"Mitt liv kommer inte att förändras nämnvärt efter guldet, jag fortsätter att jobba på café, hemarbete och teater!".

-Robert Kronberg, dagens/gårdagens svensk. Han gick om Arto Bryggare (10 vinster på 110 m häck) när det gäller flest antalet segrar. Robert har inga planer på att avsluta karriären än. Några Finnkamper till blir det....VM i Berlin 2009?!

7 kommentarer:

josephzohn sa...

Född i Piteå?
Vill ha!
Vi kan tänka oss att dela guldet :)

Sa du det?
Sa du att herrarna vann?
Sa jag det?
Sa jag att damerna också vann!!

Tommy sa...

Herrarna vann, eller?! Tjuge pinnar eller nå't i den stilen. Tacka vet jag gång.

josephzohn sa...

Tjuge pinnar per gång!!

Tommy sa...

Tjuge gånger per pinne. Finsk!

josephzohn sa...

Okej då behåller vi alla härliga hockeyspelare med finsk ursprung :)
Fick du så du teg nu eller??

Tommy sa...

Behåll hockeyspelarna! Satu får ni icke;)

josephzohn sa...

Kitos