18 juni 2008

Gordon säjvs

Många med mig håller säkerligen med om att Gordons räddning på Pelés stenhårda nick i 1970 års VM är bland det svettigaste man sett på en fotbollsplan. Jag är beredd att hålla med naturligtvis. En del är sturska och hävdar att galna Rene Higuitas skorpionräddning hör....jaja.

Mången känner kanske inte till det att Gordon Banks blev blind på ena ögat efter en bilkrock 1972 men fortsatte trots det fram till 1978 när han fick nog och la handskarna på hyllan. Sa jag det? Nej, det sa jag inte, Gordon blev världsmästare med sitt England 1966 i omtalad final.

Nu är det bara timmar kvar till avspark....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Tommy nu är det nära. Vi får hoppas att de svenska lejonen sätter sig i respekt hos ryssen.

Hoppas på 1-0 till Sverige, eller 1-1. Sen är det bara att avverka Holland också.

hälsningar Göran

Tommy sa...

Hallå där Göran, även om Sverige går vidare blir Holland för svårt. Okay, större under har i och för sig skett!! Ha det bra i midsommar och framöver.

josephzohn sa...

Håller helt med Gordons "säjvning" är bland det värsta jag sett!!

Mitt tips står kvar, precis som han Karlssons 1-0 ..

Vi får tippa vidare i kvarten :-)

Tommy sa...

hallå josephzohn,
inget vidare, va. Initiativlöst och ingen coachning. Ljungberg den enda som försökte. Sebastian Larsson?!
Vicht, vi tippar vidare i kvarten, mitt tips inför kvällens drabbning mellan Tyskland och Portugal ser du i dagens presentation av bente Skari!! Ha det!