26 juni 2008

Finsk tennis

Finlands och Nordens klart lysande tennisstjärna ser du här till vänster.

Han skrev finsk tennishistoria när han som förste spelare nådde en ATP-final, detta hände i klassiska Stockholm Open 2001, via en vinst i semifinalen mot Tomas Enqvist blev Schalken sedan för svår i the Big finale.

Den vänsterhänte Jarkko, snart 27 och född i Masku, ligger för närvarande på en 28:e plats på ATP:n.


Jag presenterade annars hans fästmö Anu Nieminen här på FINNS HERE den 10:e december 2007.


Andra semifinalen, spänningen stiger. Vad bjuder trollgubben och trumfkortet Arsjavin på ikväll, då?

Jag hoppas på mål och geniala framspelningar. Jag förväntar mig totalfotboll, offensivlusta från båda lagen. En riktig höjdarmatch har jag beställt. Spanien är inget att leka med, nej. Tror ändock på Arshavin, Pavljutjenko och Shirkov. Tipset är;
RYSSLAND - SPANIEN 4-2

5 kommentarer:

josephzohn sa...

4-2!
Ett bra tips om man räknar in straffarna :)

Tommy sa...

Nä du:)Där har du fel ffg! Det blir målglatt värre, även bollen skrattar ikväll.

josephzohn sa...

Inte en chans!
Finsk tennis må vara på topp, men kvällens boll ser mer ut som den svenska tennisen ...
Hoppas du kan hålla dig vaken till straffarna :).
Stundens allvar sätter sig i fötter och huvud hos både de spanska och ryska lirarna!!

Tommy sa...

Antiklimax! Antti! Tänk hur fel vi kan ha! Var Arshavin med överhuvudtaget..fyy. Trist. Bollen gråter!

josephzohn sa...

Såg just en repris av andra halvlek och spanjorerna spelade fanatastiskt.
Kollade just på Arshavin!
Borta.
Taktiskt borta.
Nu får vi verkligen hoppas att det blir ett spansk GULD.