17 juni 2008

Cyklar och bränder

Två av mina bröder deltog ju i Vätternrunda i helgen, körigt som bara den. Först drygt 15 timmar på sadeln, på hemvägen från Motala brann bilen och skroten väntade, extra övernattning i Norrköping. Pust! Låter inte riktigt hälsosamt, nej.

På bilden till höger har vi huru som helst 40-åriga cyklisten Mira Kasslin som 1995 tog en historisk finsk värdemedalj genom att knipa ett brons i tidskörningen i ungdoms-VM.

Mira hann även med att sätta två snygga världsrekord samma fantastiska år, alltså -95. Tre år senare råkade Kasslin ut för en allvarlig olycka i Tyskland som höll henne borta i över ett år! Efter OS i Syney(-00) la hon cykelskrället i cykelstället för att i år plötsligt dyka upp med väloljad kedja och sensationell "kåmback".


Nagelbitare av värsta sorten ikväll. Här kommer mina EM-tips för kvällen;

FRANKRIKE-ITALIEN 1-2
HOLLAND-RUMÄNIEN 2-2

6 kommentarer:

josephzohn sa...

Nu är du ute och cyklar :)
Rumänien slår Holland med 2-1, Holland har inget att spela för (se på Portugal igår) och blå und blö spelar 0-0.

josephzohn sa...

Observera at jag tippade innan jag läste det här :-)

Tommy sa...

hallå där josephzohn,
du verkar också vara ute i ogjort väder:)Näe, som sagt var, svårtippat i år! Vad tror du om Sverige ikväll, då?! Jag sätter en hacka på 2-1 till blåegula, Zlatan stänker in båda.

josephzohn sa...

Gäss och det blåste kallt för fransoserna :).
Kvällens match är svårtippad iaf rent resultatmässigt, men att vi vinner är helt klart, jag slår till med 1-0, målet av Henke i första halvlek efter ca. 21 minuter!!

Tommy sa...

Ja, det blir verkligen spännande! Får se vem av oss som får rätt på tipset!!

josephzohn sa...

20 minuter kvar, huvva, hyvva!!