23 mars 2008

19.32

Frugan såg loppet i direktsändning, av någon outgrundlig anledning missade jag det, jag har ju naturligtvis fått många gliringar av henne för den oförlåtliga, typ, misssen.


Michael Johnsons overkliga 200 meters lopp 1996 i OS och sluttiden ofattbara 19.32! Jag har ju sett repriserna vevas upp gång efter annan, ståpäls är bara förnamnet. Ett oförglömligt idrottsögonblick!

19.32 kommer ingen att slå hävdar jag bestämt. Däremot Michaels världsrekordtid (43.18) på 400 ryker kanske redan inkommande säsong. Michael Johnsons egen adept Wariner ligger bra till....Michael sista stora mästerskap var OS 2000 då han vann guld på 400 meter och i långa stafetten.

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Jag SÅG det!
Ooops .. som ingen kommer att slå??
Jag sätter nog min sista och enda finska Mark på att det slås ...

Tror du att han var dopad??
Att FloJo var det är väl mer eller mindre bevisat, men hur var det med MJ??

Tommy sa...

hej Josephzohn,

19.32 är ett oslagbart rekord. Trodde att Gatlin skulle slå det men han är ju "sönderdopad"! Kenteris var ju också med å lekte en stund..."lite" dopad är bättre än "mycket" dopad. MJ hade "lite" i sig, tror jag. Förhoppningsvis har jag fel.